fbpx

מאמרים לקידום אתרים? שיווק באינטרנט? – בעל עסק! אל תיתן שיעבדו עליך

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

קידום אתרים הוא עולם מורכב ביותר והמקצוענים האמיתים בתחום שעושים את מלאכתם נאמנה מקפידים על עבודה מדויקת מאוד ואפילו סיזיפית על מנת להביא את אתרי הלקוחות שלהם למקומות גבוהים

13 דברים שצריך לדעת על קידום בגוגל

למרבה הצער, בתחום גם לא חסרים שרלטנים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל בסוף לא מספקים את הסחורה המבוקשת ואפילו גורמים נזק לאתר הלקוח. אז מה אתם חייבים לדעת על קידום אתרים על מנת שלא יעבדו עליכם? על כך במאמר שלפניכם.

  • אי אפשר לקדם אתר בלי להכין אותו היטב מבחינת תשתית האתר – כל אתר צריך להיבנות בצורה שמתאימה לקידום, אם מבחינת היררכיה פנימית, אם מבחינת התיאור והכותרות של העמודים השונים ואם מבחינת הקישורים הפנימיים בין העמודים ובין עצמם. כל אלו מבטיחים שהאתר יוכל להיות מקודם ביתר קלות ושימקסם את פוטנציאל החשיפה שלו בגוגל.

  • קידום איכותי לוקח זמן – קידום אתרים טוב עשוי לקחת מספר חודשים לפחות ולפעמים לארוך אפילו שנה ויותר (בתחומים תחרותיים במיוחד). הסיבה לכך היא שלוקח זמן לבנות את האתר בצורה שתתאים לגוגל (ראו סעיף קודם), ובנוסף לכך לוקח לא פחות זמן לייצר תשתית חזקה של תוכן וקישורים שביחד הם מהווים את החלק הארי של עבודת הקידום.דבר שני, הקידום לא מספיק לעולם כי ברגע שבו המתחרים שלכם עושים יותר מכם, סביר להניח שהמיקומים שלכם יהיו בסכנה, לכן התקשרות עם מקדם אתרים או חברת קידום אתרים שמכבדים את עצמם הוא חוזה ארוך טווח, אפילו לשנים. למעשה, צריך להתייחס אל SEO כאל ערוץ פרסומי לכל דבר, כזה שצריך להשקיע בו ולתחזק אותו.

  • קישורים, מה שקובע זה בעיקר האיכות ולא הכמות – לבנות קישורים כל אחד יכול, אבל החוכמה היא לבנות קישורים איכותיים, כאלו שיוצאים מתוך עמודים שבאמת נותנים ערך מוסף לגולש ומקשרים לעמודים איכותיים גם באתר שרוצים לקדם. לעומת זאת, בשוק קיימים לא מעט מקדמים שהעבודה שלהם מתבססת על קישורים באיכות נמוכה, אפילו כאלו שיוצאים מתחתית של עמודים שאין בינם לבין האתר של הלקוח שום קשר… (וגם אם הם כבר יוצאים מתוך מאמרים, אלו בדרך כלל מאמרים באיכות נמוכה מאוד). דבר נוסף שצריך להיזהר ממנו הוא שימוש בתוכנות אוטומטיות שכל תפקידן להוציא קישורים מאתרים לא קשורים את אתר הלקוח. מי שמציע לכם עבודה מהסוג הזה – להתרחק ומהר!

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום SEO

  • דומיין עם מילות מפתח או דומיין ותיק מאוד הם לא כישוף – דומיין עם מילות המפתח שרוצים לקדם בשם שלו (דומיין בעברית או באנגלית) לא יכול לקדם את האתר שלכם בימים או שבועות מכיוון שגוגל כבר לא מסתכל על הדומיין באותה חשיבות כמו בעבר, אלא בעיקר על מה שיש בתוך האתר עצמו. אין זה אומר שדומיין שכזה לא יכול לתרום לקידום, אלא שזה ממש לא הדבר היחיד שצריך להסתמך עליו.

  • הדבר תקף אגב גם לגיל הדומיין – גוגל אמנם מסתכל גם על הותק של הדומיין, אבל זהו רק אחד מתוך מאות פרמטרים שונים עליהם הוא מסתכל.

  • לגוגל לא אכפת לכמה זמן אתם קונים את הדומיין – הטענה שככל שתקנו את הדומיין ליותר זמן מראש, כך לאתר יהיה יתרון “קידומי” על פני אתרים אחרים לא הוכחה מעולם.

  • אין דבר כזה מיקומים קבועים בגוגל – גם אם מישהו מצליח לקדם את האתר שלכם לעמוד הראשון, אין זה אומר שהמיקום שלו שם הוא קבוע – המיקום המדויק של כל אתר ואתר משתנה באופן דינאמי על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה מאד וכל גולש עשוי לראות תוצאות שונות לפי היסטוריית החיפושים שלו, התוצאות עליהן לחץ בעבר ואפילו המיקום הגאוגרפי שלו.

  • אף אחד לא משלם לגוגל כדי להופיע בתוצאות האורגניות – בניגוד לתוצאות הממומנות שדורשות לשלם ישירות לגוגל (או באמצעות חברת פרסום באינטרנט) על מנת להופיע בהן, סדר ההצגה בתוצאות האורגניות נקבע על פי ציוני הרלוונטיות של האתר, שמשתנים כאמור לעיתים קרובות עפ”י מאות הפרמטרים באמצעותם עובד האלגוריתם של גוגל. לכן, גוגל לא דורש כסף עבור הופעה בתוצאות האלו, גם אם מישהו אומר לכם אחרת!

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום SEO

  • קידום בפייסבוק לא מבטיח קידום גם בתוצאות האורגניות של גוגל– פייסבוק וגוגל הן שתי פלטפורמות נפרדות ולכן הן לא משפיעות אחת על השנייה. יחד עם זאת, תמיד זה יהיה רעיון טוב “לא לשים את כל הביצים בסל אחד” ולבסס פעילות שיווק גם בפלטפורמות אחרות מלבד גוגל – בין אם זה פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם ו/או כל מה שרלוונטי לעסק ולקהל היעד.

  • קישורי nofollow הם לא חסרי ערך – קישוריNofollow אמנם לא משפיעים על מיקום האתר בגוגל (לפחות לא באופן ישיר) אבל הם חשובים לכל פרופיל קישורים בריא. במידה ובתמהיל הקישורים לאתר שלכם אין קישורי Nofollow כלל, פעולת הקידום של האתר שלכם עלולה להיראות לא טבעית ולסכן אתכם. בנוסף לכך, יש סברה שהם יכולים לחזק את הזיקה של האתר שלכם לביטויים מסוימים ולחזק את הרלוונטיות של האתר בתוצאות המקומיות (שמתבססות יותר על אזכורים ברשת ופחות על קישורים). דבר נוסף, מכל בחינה אחרת קישורי Nofollow יכולים להביא תנועה לאתר שלכם כמו כל קישור אחר, ולכן אתם רק תרוויחו מהם.

  • קידום מהיר במיוחד בדרך כלל לא מחזיק מים – הזכרנו כבר שצריך לפחות מספר חודשים טובים על מנת לראות תוצאות בגוגל, אבל יש גם חברות שמקדמות בצורות מהירות במיוחד שנקראות קידום שחור. אלו הן שיטות של “זבנג וגמרנו” שאמנם יכולות להעיף את האתר שלכם למעלה למשך זמן מאוד מצומצם, אבל סביר להניח שהוא גם ירד למטה באותה המהירות. במקרים אחרים ויותר גרועים, הוא עשוי אף להעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש ותצטרכו להשקיע הרבה זמן ומאמצים כדי להחזיר אותו.

  • עמודים חסרים לא יכולים לפגוע בדירוג האתר שלכם – עמודים חסרים אמנם יכולים לפגוע באתר שלכם, אבל לא בדרך שאתם חושבים: אם למשל יש לכם עמוד חשוב מאוד והוא לא זמין, גוגל עשוי לא לאנדקס אותו והוא לא יופיע בתוצאות החיפוש, מה שכמובן יפגע בתנועה לאתר שלכם. תרחיש אחר הוא עמוד שכן מופיע בתוצאות החיפוש, אבל מוביל לשגיאת 404. במקרה הזה הגולש פשוט יאבד אמון באתר שלכם ויחזור חזרה לאתרים אחרים שיכולים להיות המתחרים שלכם.

  • חבילות אחסון SEO לא מבטיחות שהאתרים שלכם לא ייענשו – חבילות אחסון SEO הן חבילות בהן לכל אתר יש כתובת IP שונה לחלוטין מאתרים אחרים בחבילה (ברמת ה – C Class). לעומת המצב בעבר, היום קל מאוד לגוגל לעלות על כך שכל האתרים בחבילת האחסון שייכים לכם גם אם יש להם כתובת IP שונה. לכן, לא כדאי לעשות שטויות ולקשר בין האתרים שלכם בצורה לא טבעית.

  • אין קשר ישיר בין גודל האתר לדירוגים שלו – אמנם אתר גדול יכול להתברג על יותר מילות מפתח כי יש בו יותר תכנים ויותר צירופים של מילים שאנשים עשויים לחפש, אבל למספר העמודים המאונדקסים אין השפעה ישירה על דירוג האתר. לכן, אם כבר יוצרים אתרים גדולים, חשוב שכל עמוד או אגף בהם יעמוד בפני עצמו ויהיה בו מספיק תוכן ומידע. מכאן מובן למה אתר עם הרבה עמודים קטנים לא יתרום הרבה ויכול אפילו להזיק (גוגל עשוי לראות בעמודים האלו ספאם).

    אין קשר בין מספר הפעמים שבו ביטוי מסוים מופיע (צפיפות) לבין הדירוג של העמוד– אמנם חשוב שהמאמר אותו אתם מפרסמים ידבר על הנושא הספציפי אותו אתם רוצים לקדם, אבל אין טעם “לדחוף” את מילת המפתח המדויקתפעם אחת בכל פיסקה או פעם אחת בכל מאה מילים… חשוב יותר שהמאמר ייכתב בצורה טבעית מכיוון שגוגל יודע לזהות מילים קשורות, מילים נרדפות או הטיות שונות של אותה המילה (כן, גם בעברית).

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום אתרים

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך