fbpx

חנות אינטרנטית לעסקים: כל מה שחשוב לדעת

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

על מה מומלץ לשים דגש בבניית חנות אינטרנטית? למה שה כדאי לעסקים? ומהם השלבים בדרך להצלחה? כל המידע בכתבה הבאה

חנות אינטרנטית כיום נחוצה מאוד עבור בעלי עסקים. בין אם מדובר בעסקים המצויים בתחילת דרכם ובין אם בעסקים המעוניינים להתפתח ולהפוך את העסק לריווחי יותר, אין ספק שכדאי להם להקים חנות אינטרנטית. על פי מחקרים בעידן שאנו חיים בו, למעלה מ-50% מהרכישות שצרכנים מבצעים, מתבצעות דרך הרשת. כלומר, אם אתם מעוניינים לאפשר לקהל הלקוחות לרכוש את המוצרים שלכם בצורה קלה ונוחה, הרי שהקמת חנות אינטרנטית תאפשר להם לעשות זאת. בניית חנות וירטואלית דורשת עבודה וכמובן פלטפורמה איכותית ומתקדמת ובד בבד גם תומכת וידידותית לשימוש. חשוב לזכור שכאשר אדם כלשהו מעוניין לרכוש ממוצר ברשת, הוא יבחר בחנות אינטנרטית שקל לרכוש בה ועוד חשוב לזכור שלאחר שבונים חנות וירטואלית יש צורך לנהל אותה – לכן יש חשיבות לבחירת פלטפורמה איכותית.

כיצד בונים חנות אינטרנטית?

הדבר הראשון שיש להשקיע בו כאשר מדובר על תהליך בניית חנות וירטואלית הוא עיצוב החנות. אחד הפרמטרים שמסייעים ללקוח להחליט האם לרכוש מוצר או לא לרכוש אותו כאשר הוא גולש בתוך חנות אינטרנטית, הוא החזות החיצונית שלו. מכיוון שהעין לא פעם היא זו שקונה חשוב מאוד שהחנות האינטרנטית שתבנו תספק ללקוחות שלכם חווית גלישה נעימה וחיובית ושעיצוב החנות האינטרנטית שלכם יהיה תואם לתחום של העסק ולמוצרים. חווית גלישה בחנות וירטואלית כרוכה בצילום איכותי וברור של המוצרים, שהכפתורים הרלוונטיים לניווט ושימוש באתר יהיו ברורים וקלים לשימוש ועוד.

השלב השני בבניית חנות וירטואלית הוא בניית קטלוג מוצרים. יש צורך להזין את המוצרים תוך חלוקה לקטגוריות שונות. כל מוצר חייב להכיל תמונה, פרטים בסיסיים על המוצר, מחיר המוצר ופרטים המעידים על הטבה או הנחה כלשהי במידה והיא קיימת. על מנת לאפשר ללקוח לקבל החלטה טובה ונכונה, רצוי להעניק לו אפשרות לקרוא פרטים נוספים על כל מוצר באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי. כשמתחילים לחלק את המוצרים בצורה נכונה לקטגוריות, כדאי מאוד לבחור את מאפייני המוצרים, ומומלץ למיין לפי המאפיינים החשובים ביותר בעיני הצרכן – כלומר, המאפיינים שבאמצעותם הם יחפשו את המוצר.

חשוב ליצור דף מוצר אשר מוכר באמצעות תיאור תמציתי ומדויק, אשר ישדר לקונים הפוטנציאלים תחושת ביטחון בכל הנוגע לרכישת מוצר נתון.

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום אתרים

דברים שחשוב לשים עליהם דגש בתהליך בניית חנות וירטואלית

רצוי להתייחס לחנות וירטואלית כחנות לכל דבר. כלומר, כשם שבחנות רגילה דואגים לרווחה ולנוחות של הלקוחות וכשם שבחנות רגילה יש צורך להשקיע במשיכת העין של הלקוחות באמצעות דרכים שונות – כך יש צורך להשקיע באותם הדברים גם כאשר מדובר בחנות אינטרנטית. יש צורך לשווק את החנות בצורה הטובה ביותר ולאפשר לה להיות מזמינה מבחינת הנראות הוויזואלית שלה. כמו כן, החנות צריכה להעניק תחושת אמינות וביטחון ללקוחות הנכנסים אליה. יש כמה דברים שחשוב לשים עליהם דגש בבניית חנות וירטואלית:

  • חשוב מאוד שהחנות האינטרנטית תתאים לכל סוג של מכשיר, כלומר, יש צורך לדאוג שהגולש יוכל לרכוש בצורה נוחה בחנות הווירטואלית בין אם הוא עושה זאת באמצעות מכשיר טלפון חכם ובין אם הוא עושה זאת באמצעות המחשב הביתי שלו.
  • חשוב להגדיר את החיבורים לממשקים שונים כגון: שילוח, סליקה, הנהלת חשבונות ועוד.
  • יש להטמיע בתוך החנות הווירטואלית אלמנטים שונים שמטרתם לדחוף את הלקוח לרכוש, אך לא באופן אגרסיבי. כלומר כדאי מאוד לשלב אייקונים שונים על מנת לקדם את המוצרים בתוך האתר, באנרים אשר יודיעו על הנחות או מבצעים, מערכת קופונים ועוד.
  • כדאי מאוד לחבר את החנות לפייסבוק, זו דרך שיווקית איכותית מאוד להגדלת המכירות שלכם ולהרחבת מועדון הלקוחות של החנות. חיבור החנות לפייסבוק חשובה במיוחד בעידן שבו כמעט כל אדם גולש בפייסבוק ויש לו חשבון פעיל בו.
  • הקפידו לבנות מערכת ניהול פשוטה, נוחה וקלה לחנות. לא מעט אנשים משקיעים רבות בתהליך בניית החנות, אך אינם זוכרים להשקיע בבניית מערכת ניהול שתאפשר לעדכן מוצרים, מחירים, הנחות וכן להוריד תמונות, להוסיף תמונות, להוסיף טקסט או להסיר טקסט בצורה נוחה. מערכת ניהול שאינה פשוטה ונוחה לא תאפשר הפעלה אופטימלית של החנות האינטרנטית, טובה ביותר ועל כן, אסור לשכוח להשקיע בה.
  • מכיוון שיש לא מעט גולשים אשר נכנסים לחנויות וירטואליות דרך מנוע החיפוש של גוגל, רצוי מאוד להשקיע בקידום אורגני של החנות ולהיערך לכך מראש.

בניית חנות אינטרנטית באופן עצמאי – האם זה כדאי?

אמנם כיום מוצעות לכל אחד פלטפורמות שונות אשר ניתן לבנות עליהן חנויות אינטרנטיות באופן עצמאי, אבל אין ספק שעל מנת ליהנות ממכירות גבוהות ולהפוך את העסק לרווחי יותר, כדאי מאוד להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות את שירותיהן בתחום בנייה וניהול של חנויות אינטרנטיות. בטרם תבחרו את אנשי המקצוע הרלוונטיים עבור בניית חנות שכזו עבור העסק שלכם, רצוי שתבחנו היטב איזו חברה ידועה כחברה אמינה, מקצועית ומנוסה בבניית חנויות וירטואליות. רצוי לבחון את החנויות הווירטואליות השונות שהחברה הקימה, את העיצוב שלהן, את נוחות הגלישה בהן וכל פרמטר אחר שיש לבחון בחנות וירטואלית מוצלחת. כמו כן, רצוי מאוד לקבל המלצות מלקוחות מרוצים של החברה.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך