fbpx

בניית אתרים: המדריך השלם לבעלי עסקים

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

היום כבר כולם יודעים שאתר אינטרנט מקצועי הוא חלק אינטגרלי מעסק מוצלח • אז כיצד עושים זאת הכי נכון? קבלו מספר טיפים לבעלי העסקים העומדים לבנות אתר לחברה או לבית העסק שלהם

הרבה נכתב על בניית אתרים וכל בעל עסק מבין את החשיבות הרבה שיש למפגש הראשון של העסק עם הלקוח.
כשאנו נכנסים לאתר אינטרנט של עסק, ומגלים עיצוב יוקרתי וממשק נוח לשימוש, אנו מקבלים רושם חיובי על העסק עוד לפני יצירת הקשר הטלפוני. לעומת זאת, אתר בעל עיצוב גרפי ברמה נמוכה עלול לתת רושם של עסק מפוקפק ודל תקציב, שלא עובד עם לקוחות רבים. 


מחקרים מראים שלגולש הממוצע לוקח זמן של בין שנייה לשתי שניות כדי להחליט אם להישאר באתר או להמשיך לדפדף. אתר לא ידידותי למשתמש עלול להרחיק את הגולש. במאמר זה נביא מספר טיפים לבעלי העסקים העומדים לבנות אתר אינטרנט לחברה או לבית העסק שלהם.
 
תחילה, יש לזכור שהאתר הוא הכרטיס ביקור שלנו, וככזה עליו להיראות טוב הן מבחינה גרפית, והן מבחינת תוכן. דוגמה טובה היא התצוגה של האתר. תצוגה שמתאימה את עצמה לפי המכשיר ממנו אנו גולשים, מזמינה את הגולש לצפייה נוחה, בעוד אתר עם תצוגה לא נוחה עלול להסתיר חלק מהמידע, ובכך לגרום לגולש לחפש אתר אחר. עיצוב האתר הוא גורם מכריע בהבאת הלקוחות הפוטנציאליים, ולא היינו רוצים ליפול על דבר כה פעוט.

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום אתרים

איזה אתר הכי מתאים לי?
לפני שיוצאים לדרך יש להבחין בין 3 סוגי אתרים שונים. 

1. אתר חנות (חנות וירטואלית) – כשמו כן הוא, אתר אינטרנט בו מוצגים מספר מוצרים, וניתן לרכוש את המוצרים דרך האתר. לדוגמה – אתר של חנויות בגדים, בו ניתן לראות מבחר של בגדים ולהזמין אותם הביתה דרך האתר. קיימים בתי עסק רבים שלא טורחים על הקמת חנות פיזית, ונעזרים בחנות אינטרנטית בלבד. בתקופת הקורונה אתרים מסוג זה משגשגים, שכן אנשים לא יכולים לצאת מהבית, ונאלצים לעשות קניות דרך החנות הוירטואלית.

2. אתר קטלוג – באתר זה בדומה לסוג הקודם, מציג קטלוג של מוצרים אך ללא אופציית הרכישה. אז מה כן אפשר לעשות באתר?להשאיר פרטים על מנת שיחזרו אלינו. דרך אתר זה ניתן להתרשם מהמוצרים, לקבל מידע עליהם, לסקור אותם, לבחור צבעים ולראות אילוסטרציות. על מנת לבצע את הרכישה יש להגיע פיזית לחנות, או לבצע רכישה דרך הטלפון.

3. אתר תדמית – אתר קלאסי המהווה כרטיס ביקור. מטרת האתר העיקרית היא שבמידה ויחפשו את העסק שלנו בגוגל יוכלו למצוא אותו, ולקבל את המידע הבסיסי הדרוש. אתר זה הוא בסיסי ביותר, ומתאים לאתרים פשוטים. באתרים מסוג זה נוכל למצוא בין 5-10 עמודים.
 
מושגים שכדאי להכיר לפני שמתחילים
לפני שניצור קשר עם חברה לבניית אתרים, כדאי להכיר מספר מושגים כדי לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר עבורנו ועבור העסק שלנו. ידע מקדים הוא המפתח לדייק את הדרישות שלנו.
 
אז מה זה וורדפרס? (WordPress) 
וורדפרס היא פלטפורמת ניהול תוכן עולמית. וורדפרס היא מערכת פופולרית ומוכרת. המערכת חורטת על דגליה את הגמישות, והנגישות עבור המשתמש. הכוונה היא שבמידה ותרצו לשנות, להוסיף או להוריד דבר מה מהאתר – תוכלו לעשות זאת בלי שום בעיה. העובדה שאינכם תלויים באף גורם על מנת לעשות שינוים, היא מה שהופך את המערכת לפופולרית כל כך, בקרב בלוגרים, בוני אתרים, וכותבי תוכן. בעולם הדיגיטלי הכול מאוד דינמי, ולכן כדאי לשמור את האופציה לערוך שינוים. מה שהיה רלוונטי ועדכני אתמול, כיום הוא נחלת העבר. לא היינו רוצים לשלם סכומים רבים על כל שינוי, ולמצוא עצמנו בחשבונות על כל שינוי ושוקלים האם הוא הכרחי, רק מסיבות תקציביות. 
 
אלמנטור
מושג נוסף שעלינו להכיר הוא אלמנטור. האלמנטור הוא פיתוח ישראלי בשימוש עולמי שהתווסף לוורדפרס. התוסף מאפשר לנו לבנות ולשנות את מבנה העמודים (ממש כמו wix). תוסף זה מתאים בעיקר לאתרים פשוטים ובסיסיים. 
האופציות השונות לבניית האתר

אחרי שהבנו קצת מי נגד מי, נסקור כעת את האופציות העומדות בפנינו.
1. אתר תדמית בוורדפרס המבוסס על אלמנטור – נשמע קצת פחות סינית אחרי שלמדנו את המושגים. אפשרות זאת מתאימה לרוב האתרים, ונותנת תוצאות מצוינות. 

2. אתר תדמית בוורדפרס בפיתוח מאפס – אפשרות זאת רלוונטית יותר עבור בעלי עסקים המעוניינים ליצור אתר מורכב, ולהוסיף פיצ'רים מיוחדים בהתאמה אישית. יש לציין שהמחיר של אתר בפיתוח מאפס יכול להגיע ל 18,000 ש"ח ואפילו הרבה יותר (תלוי במורכבות), שכן זמן ומאמץ רבים מושקעים בבניית האתר. אין ספק שהדבר ייחד את בית העסק שלכם, תוך כדי הוספת טאצ' אישי. במידה והתקציב מאפשר, אין ספק שכדאי להשקיע את הכסף על מנת לקבל אתר מקורי ברמה הגבוהה ביותר. 
 
לסיכום, במדריך הזה הבנו כיצד ניגשים לאתגר של בניית אתר אינטרנט לעסק שלנו, סקרנו את השלבים לבניית האתר, את חשיבות האתר עבורנו, ואת הסוגים הקיימים.  

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם

כתבות תוכן נוספות שיכולות לעניין אותך