בניית דף נחיתה: איך מייצרים עמוד נחיתה אפקטיבי?

בניית אתרים לעסקים קטנים עם דיגיטל ספיריט. כשרון לצד ניסיון מעל 10 שנים של פיתוח ועיצוב מגוון אתרים מקצועיים שהופכים גולשים לרוכשים!

אהבתם? שתפו את הפוסט עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לעולם השיווק הדיגיטלי נוסף בשנים האחרונות שחקן חיזוק משמעותי. מדובר בשחקן שקט, צנוע וצנום במידותיו, אך הודות לתפקיד החשוב שלו – סינון אורחים לא רצויים ואיתור לקוחות פוטנציאליים – הוא זכה למעמד גבוה והפך למוצר נחשק בקרב ארגונים ובתי עסק בארץ ובעולם.

דף הנחיתה, כשמו כן הוא, הוא דף אחד בלבד, אך אם בונים אותו נכון ומנתחים בקביעות את הנתונים המתקבלים לגביו, הוא יכול לחולל מהפכה בהבאת לקוחות, לצמצם את זמן ה’שיווק-סרק’ ולשנות פלאים את נתוני המכירות של העסק.

איך זה עובד?

בניגוד לאתר האינטרנט, שמלא מידע וקישורים ותמיד זמין לכולם, דף הנחיתה ממקד את הגולש בדבר אחד בלבד ובפעם אחת בלבד, במטרה לגרום לו לבצע פעולה כאן ועכשיו. למעשה, לדף הנחיתה יש 2 מטרות עיקריות: לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה יזומה ולמנוע ממנו לדחות את הבחירה לאחר מכן (כי גולשים אוהבים לדחות פעולות), ובד בבד לשמש גם כמסננת ללידים לא איכותיים – קרי לכאלו שהשירות או המוצר אינם רלוונטיים לגביהם.

ניקח לדוגמה את דף הנחיתה הקצר והמחויך למדי, המעודד את הגולשים להוריד את האפליקציה. חד וחלק, בלי לייגע, הדף מעביר את המסר הבא – הורידו עכשיו את האפליקציה – אנו מבטיחים לכם שתיהנו:

חובבי אפליקציות מושבעים ואפילו סתם ‘עוברי אורח’ יתקשו לוותר על ההזדמנות לבחון את האפליקציה המסקרנת – ובכך משיג דף הנחיתה את מטרתו. השימוש בדף נחיתה, אגב, יכול להיות תקופתי: סוכנות ביטוח גדולה מציעה באתר שלה את כל שירותי הביטוח והפיננסיים, הן ללקוחות פרטיים והן לעסקיים. הקיץ הגיע, וברצונה למכור ביטוח נסיעות לחו”ל – אך האתר עשיר מדי במידע, והגולש עלול ‘ללכת לאיבוד’. דף נחיתה – אשר בניגוד לאתר יתמקד בביטוח נסיעות לחו”ל בלבד – ישיג את תשומת לבו של הגולש (ובלבד שהוא מתכנן טיול בחו”ל) ויעלה את הסיכויים ליצירת קשר ולהשלמת העסקה.

דפי נחיתה: איך להכין עמודי נחיתה שיביאו לכם פניות לעסק?

*הדובר בסרטון הינו דניאל זריהן המתמחה בקידום אתרים

אוקיי, הגולשים צופים בדף, ומה עכשיו?

דף נחיתה אפקטיבי נבנה מתוך הבנה שיש (בממוצע) 8 שניות בלבד כדי לגרום לגולש לבצע פעולה (חיובית או שלילית). וכשמבינים את המגבלות, קל יותר לתכנן את דף הנחיתה הנכון. הכלל הראשון והבסיס לכל דף נחיתה איכותי מדבר על מיקוד מניע לפעולה. עלינו לא רק ליצור רושם ראשוני בזמן מועט, אלא גם לשכנע את הגולש לפעול.

זוכרים את כותרת הכתבה? אם הרמתם את ראשכם לעבר הכותרת, תוכלו להבין למה אנחנו מתכוונים. כמה מילים וסימן שאלה אחד, וגרמנו לכם לחזור לכותרת. זו המחשה מצוינת לכוחן של מעט מילים – וזו, למעשה, תכונתו העיקרית של דף נחיתה מוצלח: קצת דיבורים, הרבה תוצאות. אבל איך עושים את זה? מה הופך דף נחיתה אחד ליעיל יותר ממשנהו?

מגולש ללקוח: דף הנחיתה המושלם – יש דבר כזה?

עד כה ראינו שתכונתו העיקרית של דף נחיתה מוצלח הוא ‘מעט דיבורים, הרבה תוצאות’, וכאן בדיוק טמון האתגר הראשון: ללכוד את תשומת לבו של הגולש במהירות האפשרית (שמונה שניות, זוכרים?). הרכיב הראשון בדף הנחיתה שמקדם אותנו לעבר המטרה הוא הכותרת – הטיזר השיווקי. הכותרת היא הדבר הראשון שהעין קולטת, ועל כן עליה להיות ממוקדת, מעניינת וחד-משמעית.

סגנון הכותרת תלוי בקהל היעד, בסוג המוצר או השירות, בשיטת השיווק ובכושר הדמיון של הקופירייטר, אך לכל הכותרות המוצלחות מאפיין אחד בולט: הגולש הפוטנציאלי מבין את הכותרת ומרגיש הזדהות עם המסר שהיא מעבירה.

“מה יוצא לי מזה?”

הרכיב השני בדף הנחיתה הוא רכיב התיאור. הכוונה היא למלל המרכזי, המופיע לרוב לאחר הטיזר השיווקי וכהמשך ישיר לנאמר בו. בשלב זה שוגים מרבית בתי העסק: הם מתארים את המוצר או את השירות ואינם מבינים שזה לא מעניין את הגולש. מה כן מעניין אותו? התועלת שלו מהמוצר, קרי – הפתרון שהשירות או המוצר מספקים.

ניקח לדוגמה את חברת Fasttrack המוכרת בתים – ומהר (כפי שמעידה הכותרת בדף הנחיתה). החברה יכולה להרחיב ולספר על השירותים שלה, על מקצועיות אנשי הצוות ועל תהליך מכירת הנכס – אך אנשי השיווק שלה הבינו שבזמן הקצר העומד לרשותם עדיף להתמקד בדברים החשובים באמת ולענות לשאלה שהלקוח שואל את עצמו: “מה יוצא לי מזה?”; “מה התועלת שאקבל מהחברה?”.

זכרו: גם כשאנו נכנסים לחנות רגילה בקניון, בסופו של יום מוכרים לנו תועלת ולא מוצר. וכשאנו מודדים בגד, סביר להניח שנתעניין פחות בסוג הבד ובחוזק התפרים (מוצר), אלא בנוחות הבגד ובתחושת הביטחון שהוא מקנה לנו (תועלת).

איך עושים קמפיין בפייסבוק בקלות

“יאללה, השתכנעתי, ומה עכשיו?

“הרכיב השלישי בדף הנחיתה הוא רכיב ההנעה לפעולה. רכיב זה משלים את התהליך ונועד לגרום לגולש לבצע את הפעולה הרצויה על ידי בית העסק: למלא פרטים בטופס הפנייה, להוריד אפליקציה, לעשות לייק או להירשם לניוזלטר. כל ארגון והצרכים שלו, כל דף נחיתה והמטרות שלו. זהו הרגע המכריע – רגע ה-Go/No Go מבחינת הגולש, ועל כן מומלץ לשלוח לו זריקת עידוד נוספת: “אל תחמיצו את ההזדמנות”, “זה פשוט ומשתלם להירשם”, “הצטרפו למועדון החברים שלנו”, “ההרשמה נסגרת מחר”, ועוד:

היופי הוא בעיני המתבונן

נקודה אחרונה לפני סיום: הפן החזותי של דף הנחיתה הוא חלק בלתי נפרד ממנו, ותפקידו הוא ליצור הזדהות ואמון. כך, למשל, תמונה של אדם המסתכל לתוך המצלמה, כמו בדף הנחיתה של Fasttrack, יכולה למשוך את הצופה אל תוך הטופס – אך מבט נוקב מדי נתפס כמלחיץ ותוקפני (כך עפ”י מחקרים). דף המכיל לוגואים של לקוחות משדר מוניטין ויוצר אמינות, ודף נחיתה המשלב אלמנטים קלילים (איור של בעל חיים, תמונת תינוק וכיו”ב) משדר נינוחות ועשוי לבטל התנגדויות ראשוניות.

לסיכום, גולשים (ובעצם, מי לא?) תמיד אוהבים הצעות טובות, ממוקדות – כאלו המציעות פיתרון ריאלי ומהימן. חשיבה שיווקית נכונה, הבנת הצרכים של הגולשים, שימוש בעקרונות הכתיבה השיווקית ויצירת מעטפת עיצובית תומכת – כל אלו יובילו לחיזוק תחושות ההזדהות והאמון של הגולש, לביטול התנגדויות, להנעה מתמדת לפעולה – ומכאן הדרך להפוך את הגולש ללקוח שלכם קצרה מאוד.

הישארו תמיד מחוברים למה שחדש

השאירו דוא"ל ונשלח לכם כתבות חדשות מידי פעם